Monday, November 29, 2010

Yang Hidup pasti PERGI....

Salam bagi semua pembaca setia blog udizero...
hari nie aku nk cita tentang satu kisah yg baru sahaja terjadi...
dimana org kampung aku meningai dunia....
dikenali dngan panggilan pak mod... en mahmod adalah seorg yg peramah dan pandai berjenaka....xekering gusi jika bertemu dgnnya....
tp semua itu tingal kenangan apabila dia menghembuskan nafas semlm....
Alhamdulilah... Jenazah dapat dikebumikan dengan penuh keberkatan....

dibaluti 3 helai kain putih tidak bercorak...
disertakan wangi2an...
itu semua pasti menjadi pakaian kita kelak....
cuma masa yg belum tiba.....
kita sebagai manusia tidak tahu bila masa dan ketika ajal menjemput kita dan sentiasa disuruh bersedia....  Sebagai manusia biasa kita tidak terlepas melakukan kesalahan...
aku juga bergitu...
walupun tulisan diblog nampak baik....
hati manusia siapa yg tahu.....
yg pasti aku adalah seorang yg jahat..
aku mintak maaf kepada semua jika aku ada melakukan kesilapan....
maaf dipinta agar aku menjadi insan yg lebih berguna....

sepemergian Allahyarham en mahmod..
aku berharap jika kita sama2 dapat menyedekahkan surah Al-Fatihah buat beliau disana....
ingatlah..
tangan yg memberi lagi baik dari yg menerima.....

terkenangkan arwah aku berasa sedih serta sedikit gementar...
yer la.... kelmari dulu ja jumpa kat rumah kenduri....
siapa sangka,siapa tahu....
kita yg masih hidup mesti terus menjalankan tugas seharian seperti biasa...
Kepada keluarga Allahyarham.... Takziah diucapkan...

cik mahmod dalam kenangan.....

No comments:

Post a Comment