Thursday, November 25, 2010

cerpen tentang hidupku...

Dimulakan dengan Salam...
Assalammualaikum.....
yg menanti2 mohon maaf aku pinta kerna aku mempunyai sedikit masa utk blog nie....

cerita kali nie berkisah kehidupan masa lampau aku...
dalam erti kata lain..... cerita zaman kanak2...
Aku mls nk cita banyak...sbb aku nie nak taip pun xsepantas kerani...
tetapi ada pengajaran tentang kehidupan sebagai kanak2 yg boleh diajar kepada anak2 anda kelak....

Kisah aku bermula apabila aku mengenal dunia....
celik mata tapi minda xbuka..
yer la budak2 kan.....
aku anak kepada seorg anggota askar melayu diraja melaysia....(ada ka)
kehidupan sebagai anak seorg askar nie biasalah..
hidup berpindah randah dari satu tempat ke satu tempat.....
Aku telah dilahirkan di no31 taman tabung haji yg terletak dijitra kedah....
sekrang ada org sewa..... bapa aku beli dah rumah tuh dgn harga rasia<---aku xtau harga sebenaqnya.... hahahaa....
cerita kita bukan pasai rumah...
so jgn banyak tanya....  kita sambung lagi...

kehidupan aku di rumah tersebut banyak nostalgia....
menurut cerita sahih yg diceritakan oleh ibuku.....
selepas aku dilahirkan...
kiteorg berpindah ke kuala lumpur kerna abahku ditugaskan disana....
setelah usiaku 3 tahun muncullah hero baru dalam family Deris bin Yaacob nieh....
adikku Helmi nama diberi... seingat aku... kami tinggal Kuala Lumpur sehingga umurku 4 tahun lebih..
kerna aku pernah mencederakan seseorang dikawasan ampang tersebu...
masih segar diingatan namanya FARID...
rupa aku xtau..... amat buas time kecik2.... aku mintak maaf farid..time tuh aku xtau apa2 lagi...=p
hanya peristiwa itu yg segar diingatan aku time disana....
tiba hari perpindahan...
aku just follow bapaku dan tak tau apa2 time tuh punya la seronok nk pindah...
xtau la aku akan berpisah dari kuala lumpur serta kawan2 disana utk menuju terus
tnpa kona-kona pergi ke taman tabung haji....
cerita nya di tabung haji nie....
aku didaftar masuk ke alam pra persekolahan di tadika kemas bukit tinggi...
hari 1st aku lari sekolah...
klu xcaya tanya pak aku....
aku xleh terima keaadan dan kawan2 baru aku...
hahhahahaa.................... malu sebenar nya ni cita....
tp kehidupan dizaman kecil amat menyeronokkan..ini kerna tiada benda dipikiran kita selain "BERMAIN" itu lah pikiran budak2 dahulu..
tp budak2 sekrang dah berbeza.... kerana pengaruh negetif TV...
budak2 dulu permainannya pun lain...
main congkak,karoom,galah panjang (tol), men jengket2.... zero point, apa lagi ek...
klu lupa cikgu BM aku pesan letak dan lain2.....
semua permainan nie menyenatkan dan mencergaskan badan...
tp dak2 la nie apa depa buat????? PS 2,PS 3,Ipone,X-box klu xdak kat rumah pergi kedai cyaberkafe.... ini pengaruh barat yg amat berbahaya kepada kita..
ini kerana terdapat cas2 -ve akan masuk kebadan apa bila kita mengunaakan peralatan elektrik sebergini......

banayak benda aku menyempang nie....
aku rasa aku malas dah la nk enyimpang..
aku mintak diri dulu..
pang3.....
see u next episod okey!

No comments:

Post a Comment