Monday, November 22, 2010

Suka duka di POLIMAS

dimalam2 hari mcm nie xdapat lelapkan mata...
esok nk bangun awai pi motong tp nk paksa mata tidoq pun xguna sbb dia degil....
xpaya nk buat apa...
modai nk tulis bloq pun xdak...
nasib bek machi pedu a.k.a lukman Al-Hakim membuka sedikit akal pikirku utk menulis bloq nie....
teringat kisah aku di POLIMAS..
rindukan zaman study...
skrang pun masih study walaupun bukan dalam institute pengajian...
study camna nk jadi manusia berguna...
study erti kehidupan seberang....
reality bukan fantasi...
tp skrang aku berada di alam maya...
oh.... tidak........................................
aku sebenaqnya nk cerita pasa pengalaman di poli..
terlajak kata pulak dah...
maaf noh...



okey....
pada 16 januari 2006 bermula lah ceritera tentang aku dan polimas....
polimas yg terletak dijitra kedah ini mengambil masa tidak kurang dari 1 jam jika menaiki moto sikal...
klu berjalan tuh ingat dalam 3 4 hari gak la....
suka duka hidup aku bertemu dgn sahabat2 yg boleh diaggap sebagai teman rapat la...
dzul adli,amirur rasid,ahmad  yus shahril,faiz, dan syafit.......... kawan laki
kawan pompuan aku mimtak maap xleh nk taip nama hampa semua...
sbb aku kelas akaun soo...
banyak la awek2 yg agak xcantik semua..
khakahkahkahaa.... just joke ok...
ada yg terasa ambik la.... terimalah kejadian yg dijadikan Tuhan...
xlawa xpa.. janji hati bek.....kihkihkih...

dari sem 1 - sem 6 ada sahaja kenangan yg mencuit hati...
nak diccceritakan semua memang xleh diterima akal panjangnya...
klu pakai pen tuh kira panjangnya lebih dari 340km...
klu dalam komputer?? mana aku xtau.... xukuq lagi....
sapa2 rajin ukur lah okey.....
anyway..
teringat perkara 1st masa tuh 1st time masuk kelas....
aku nie org xteguq aku dim ja....
xperamah klu xkenal...
masuk kelas apa lagi...
muka tarik tepi...
klu org kata sombunk pun memang patut la....
tapi semua tuh xlama....
15 minit ja aku sombunk..
kemudian mulut mula berbicara....
org first yg aku tegu dzul adli jubri atau adli...
ayat 1st aku xingat dah....
tp yg pasti mencuit hati gak la..
yela..
aku sembang dia xpaham! dia org kl...
mana paham cakap pekat org utara....
heheehee.....
lama kelamaan semua normal... dalam kelas akaun tuh cuma aku dan syapit ja dak kedah...
yg leh semua selagor dan kl.... opss.lelaki jer....
yg pompuan aku xmau ccerita sbb aku xbapa rapat sgt....
aku boleh dikatakan anti perempuan gak la...
hahahaaa.... <----------- gelak ada makna....

 nk cerita lagi...
sem 1 tuh juga kite org gi holiday kat Pantai Merdeka...
masing1 dah kenal perangai hodoh masing2....
mula tunjuk kepala kat pantai merdeka....
 aku  tetap dgn kepalaku yg keras
kami pi bukit bendera nek bas....
walaupun bas sekolah ja yg disewa... pemandunya India neragama Xtau...
tetapi amat berhati2.... pemanduan yg berhemah..
aku selut la driver nieh!!

aku rasa aku mcm dah tulis banyak aja....
boring lak hmpa baca bnyak2...
nk di pendekan cerita aku upload gambar lak nk???
tgk lah suka duka kami...

                                                                                                                 aku rasa esok aku sambung...

No comments:

Post a Comment