Tuesday, November 23, 2010

jika malas xmasyuk.....

aku seorg yg diketogorikan sebagai pemalas....
tp dgr dulu aku nk cerita...
jgn dok boh xtah huan hala..
maap la no klu hampa xpaham..
rujuk rakan kedah masing2....
aku bukan xmau tulis dlm bahasa baku... nanti ada yg jelouse dgnku...
cerita pasai malas nie...
semua org ada tahap malas masing2 dalam diri...
kadang2 nk makan pun malas....
krja bukan menrajin...
jadi motong gotahlah, collector mustanglah, cari job utk wedding photography lah...
tp nk makan pun malas... hahahaaa..
nie bukan cerita pasai makan...
tp malas...
sesetengah org rajin cari duit tp malas nk abiskannya....
sesetengah org rajin perabih duit..
haaaa... yg nie yg haru nie.... mcm aku gak...
tau dah duit dak nk pakai kamera mahai2....
pakai coolpix sudah...
kan cool namanya..... kihkihkihkihk.......
okey kita sambung tajuk asal kita diatas td....

Tahukah anda??
org yg malas adalah org yg rugi...
contohnya...
klu aku mls cari kerja..
maka xdapat la kerja..
kadang2 dah rajin dah nie...
pi2 tgk xlepas temuduga.... mungkin belum tiba rezeki kita..
maka usahlah kita sebagai manusia biiasa nie... berputus asa...
hendaklah senantiasa bersyukur atas kehendak yg Maha Esa...
pekerjaan aku sekrang xtetap..
kata org.... 
kais pagi makan pagi...
mujur la ada gak tempat nk kais...
nk dibandingkan dgn org yg xleh kais lansung....
pagi2 aku kebiasaanya aku akan pergi kebun getah uttk mengajar pokok2 yg menjacdikan aku gelaran "PENOREH GETAH" wah..
hebat gelaran nie...
nk cite pasai penoreh getah nie nanti episod seterusnya lah yea...
sbb takut xkena ngan tajuk pulak....
haaaa kan??
kadang2 ada org invite wedding photograph aku sambaq jua...
tp memandangkan aku masih dlm peringkat pembelajaran..
maka aku xambik projek utk costumer yg lain daripada sepupu papat serta sahabat handai... maaf lah yea...
hamba takut klu2 korang2 xpuas hati jer dgn hasil nukilah hamba....
klu kat adik beradik nie lain..
aku ikut diorang ikhlas nk bagi....
klu bagi lebih aku sebat...!! ahhha
nie satu gambaq kawen nukilah ku.....


                                                        FAIRUZ & FIZAH




nie gambaq kak fizah dan suaminya fairuz..

selamat di ijab kabulkan pada tarikh diatas... nie pengalaman pertama snap gambar kawen menggunakan speed light... gambar anda akan jadi putih berseri serta cun..... 
eh...
ada la..
lupa pada pasangan shuhaili dan sapa nama bini dia ak tau....
tp tuh bukan projek aku...
mat jedi yg handle semua..
aku just tlg apa yg patut sahaja...

dah termasuk dlm bidang seni photografi nie...
aku akui bukan senang nk puaskan hati org...
sbb tuhlah sampai sekrang aku masih malas nk mik job yg belambak2 diluar sana...
bukan malas..
tetapi..... xmau ditenking or bermasam muka...

maaf lah yer kepada sesiapa yg aku tolak tawaran utk mejadi photografer mereka...
aku xmau hampa menyesai...
bila dah tera esok aku kompom la xlepas walaupun satu job...
that it!! sapa xmau duit wei....
tp bukan itu jadi ukuran....
yg penting qualiti dalam menjayakan sesuatu misi menjadi matlamat aku...
harap korang paham la yea.....
setakat tangkap jer sesiapa pun mampu melaksanakanya....
tetapi puas hati kah kamu itu menjadi persoalanya...


pisss....
nie mcm nk promote diri joo...
opss sori...
cerita pasai mls kn...
huhuhuhuhu...

cerita yg terakhir pasai malas...
aku mls nk taip byk2....
lenguh tangan...
ahhahaaa............
lagi pun esok nk pi kutip krap...
klu tidoq lewat kang mls bangun pulak esok...
haaa tgk...
betapa byk perkataan malas yg ada dlm nie punya cerita kalai nie..??
klu dapat jawab aku kasi 12 ringgit...
tp aku tau..
korang semua malas....
hahahahahaa.....
anyway...
thank you coz sudi meluangkan masa membaccca bloq aku yg aku sendiri xtau apa motif nya...
yang pasti...
jikalah rasa ada perkara yg baik...ikutlah..
yg buruk jgn ditiru pulak.... aku xmua kongsi dosa...

okeylah..
penat cdah nie...
lain kali kita bicara lagi....
good nite everybody.... 
Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment